NFF Online competitie

woensdag, 11 april 2012

Het Nederlands Film Festival roept filmmakers op hun korte films van maximaal vijf minuten in te sturen voor de NFF Online Competitie (voorheen NOFF). De competitie kent de categorieën fictie, animatie, documentaire, videoclip en de nieuwe categorie innovatief. Deze online filmcompetitie beleeft dit jaar haar zevende editie op YouTube.

Filmmakers kunnen hun korte films tot 1 augustus inschrijven en op eenvoudige wijze via YouTube uploaden. Vorig jaar werden er 351 films ingezonden en uiteindelijk 86 films geselecteerd.

De geselecteerde films zijn te bekijken op het NFF-kanaal op YouTube: www.youtube.nl/nff. In 2008 gingen YouTube en NFF een samenwerking aan die ook in 2012 wordt voortgezet. Met ruim 28.000 stemmen en bijna 200.000 views in 2011 was de online competitie zeer succesvol te noemen.

UPC en Holland Doc 24  
Voor de verschillende prijzen gaat de NFF Online Competitie een samenwerking aan met verschillende partners. UPC, een van de hoofdsponsors van het Nederlands Film Festival, verbindt zijn naam aan de categorieën fictie, animatie en de nieuwe categorie innovatief. Het NFF en UPC willen met deze nieuwe categorie graag vernieuwende vormen van digitale beeldcultuur, zoals transmediale-, interactieve- en locative media projecten, augmented reality, apps, urban screens en mapping een platform bieden. Ook verbindt UPC zijn naam aan de publieksprijs.

Het digitale documentaire kanaal Holland Doc 24 koppelt zijn naam voor het vierde jaar aan de categorie documentaire. Aan deze categorieën is een geldbedrag van € 2.500,- verbonden.